Каталог

Натуральна і не повністю натуральна парфумерія

Факти-відмінності між цими напрямами

Наш короткий огляд цих двох напрямів парфумерії має на меті донести клієнтам об'єктивні факти для кращого розуміння відмінностей. Жодним способом це не дискримінує якусь галузь парфумерії та не оцінює, як щось краще чи гірше. Вся інформація зібрана з авторитетних ресурсів: інтернет-журналів, профільних блогів та є результатом нашої аторської компіляції. При цитуванні, прохання посилатись на наш сайт.

Факт 1. Брендова парфумерія не натуральна на 100%. Це важливий факт з огляду на те, що більшість клієнтів помилково сплутують поняття брендове, оригінальне - це повністю натуральне. Останні десятиліття парфумери не приховують справжні складники своїх композицій, які на 80% можуть складатись із синтетичних матеріалів. Жоден виробник парфумерії мас-маркету не декларує свою продукцію як повністю натуральну. Більше того, в розвинених країнах деякі натуральні компоненти заборонені (наприклад мускус оленя кабаргі, абсолют дубового моху), а парфумерні виробники мотивують розробку та використання синтетики в екологічних та економічних цілях. Безумовно, парфумерія преміум класу не обходиться без натуральних складників, які надають глибини звучання композиції. 

Натуральна парфумерія - відносно молодий напрям в якому використовують лише натуральні складники: ефірні олії, абсолюти, тинктури, ізоляти, конкрети, СО2-екстракти. До появи синтетичних молекул, перша з яких - бензил-ацетат 1856 р., все що можна було назвати парфумерією було лише з натуральних складників. Тому на фоні прогресу синтетичних матеріалів та столітньої епохи синтетично-натуральних парфумів, виник напрям, який вже більш по-сучасному, ніж у часи Клеопатри, представляє світ натуральних композицій, як альтернативу традиційному напряму з використанням синтетики.

Факт 2. Піраміда композиції у брендовій та не натуральній нішевій парфумерії не тотожна складникам. У таких абстрактних поняттях, як музика і парфумерія, не можливо описати щось дослівно-точно. Тому використовують певні терміни: парфумерні ноти і парфумерні акорди. А парфумерні оглядачі і критики, з призирством ставляться до тих, хто в описі композиції вказує компоненти а не чим пахне сам парфум. Різницю також провокують такі "ноти", які не можливо добути з натуральної сировини чи замінити натуральними компонентами. Наприклад: конвалія - це лише синтетична молекула - гідроксидцітронеллаль, оскільки жоден метод екстракції не дав позитивного аромату конвалії, зелене яблуко і свіжоскошена трава -  ціс-3-гексанол, персик - Альдегід С14, кокос, горіхові та вершкові ноти - гамманоно-лактон, та багато іншого. В останні роки навіть у пірамідах фрагрантіки можна зустріти - гедіон, замість ноти жасмину, чи амброксан, замість амбри з мускусом. Ну і звичайно, що такі ноти, як "гірська свіжість" чи "морський бриз" - також відносяться в ряд синтетичних молекул, осікльки таких екстрактів просто не існує. Тут ще потрібно враховувати, що описи та піраміди складають маркетологи, евалюатори (оцінювачі, які працюють в парі з парфумерами) чи дегустатори, які взагалі можуть не знати складники, а керуватись виключно емпіричним враженням про композицію.

В натуральній парфумерії важко уникнути опису аромату без згадки про складники, оскільки композиція натуральних парфумів завжди відповідає компонентам. Майже кожен парфумер веде свій блог, і ділиться зі своїми читачами враженнями про якісь абсолюти чи СО2-екстракти. Особливо, якщо це щось новеньке чи з якогось іншого інтернет-магазину. Натуральна піраміда завжди буде відповідати складникам чи окремим акордам (наприклад: "шкіра" - досягається кількома компонентами, чи мускусні акорди також можуть варіюватися по складу). Також велику різницю між традиційною та 100% натуральною парфумерією породжують такі поширені ноти композиції як: мускус, амбра і жасмин, які вже майже сто років заміняють зовсім не схожими, на натуральний оригінал, молекулами. Така різниця між брендовими та 100% натуральними пірамідами породжують багато непорозумінь зі сторони клієнтів і навіть починаючих парфумерів-самоучок, які сприймають піраміду відомих брендових парфумів, як список інгридієнтів. 

Факт 3. Виробництвом та розробкою брендових та деяких  нішевих парфумів займаються спеціальні хімічні заводи і лабораторії. Більшість користувачів досі думають, що Gucci, Prada, Chanel, Dior, Calvin Clein та десятки інших брендів самостійно займаються парфумерною лінією. Проте це зовсім не так. Всі ці дизайнерські доми займаються виробництвом одягу, а парфуми та інші аксесуари замовляють у спеціалізованих фірм. 

Назвемо найбільші:  Givaudan, Firmenich,  IFF,  Symrise,  Takasago, Frutarom, T. Hasegawa, Mane, Robertet, Sensient, Wild Flavor, Huabao (дані взяті з сайту: http://www.leffingwell.com/top_10.htm). Перша п'ятірка - своєрідні ароматичні гіганти, які забезпечують до 50% всього парфумерного ринку. Ці компанії виробляють ароматичні молекули (так звану арома-хімію), розробляють парфумерні композиції для мила, пральних порошків, та всіх інших косметичних засобів, а також ароматизатори для харчової промисловості. Кожен з арома-гігантів має в штаті 10-15 парфумерів на кожне представництво, які працюють у парі з евалюаторами та асистентами. Парфум для дизайнерського дому розробляється після оголошення конкурсу або так званого "бріфу". Основним критерієм для брендової парфумерії виступає своєрідний тренд під споживчі очікування, сезон та колекцію одягу. Це ставить парфумера в тісні рамки замовників та бюджету, до речі не завжди щедрого. Тому іноді, нішеві парфумери у різкій формі називають брендову парфумерію безликою, оскільки талант парфумера оцінюють лише у ринковій життєздатності кінцевого продукту. 

Натуральну парфумерію виробляють самі парфумери, одноосібно а іноді з асистетами, які переважно допомагають лише в роботі не пов'язаній з розробкою та формуванням композицій, наприклад: розлив парфумерії, оформлення та декорування баночок чи офісна робота. 

СТАТТЯ В СТАДІЇ ДОПАРЦЮВАННЯ І ДОПОВНЕННЯ

01.12.2016

Рекомендуемые статьи:

Идеи для подарков, подборки от редакторов, новые тренды - получайте на свой почтовый ящик.