− Ми бачимо, що сьогодні бренд J DANN активно розвивається. Але це лише вершина айсберга – розкажіть, будь ласка, про все те, що розміщено під водою :) Почнімо з того, як Ви зрозуміли, що срібло цікавить Вас як сировина для роботи?
− Цікаве питання. Насправді я випробував різні матеріали і не лише метал: кілька років працював з латунню та міддю і рідше із дорогоцінними металами. Та досить швидко збагнув, що те ж срібло ціниться майстрами не лише тому, що коштовне, але й тому, що воно набагато «вдячніше» як матеріал і має необхідні художні якості. Справді приємно працювати і дуже комфортно.
− Як Ви ставитесь до невдач? Чи були вони на початкових етапах роботи зі сріблом?
− Ох. Так-так… До невдач ставлюсь спокійно. Невдача – це ж всього лиш момент, коли очікування не справджуються :) Але, якщо говорити про імпровізацію, то важко сказати, чи невдача справді є невдачею. Особливо, якщо це призводить до неочікуваного і небажаного, але позитивного результату :) Скоріш за все, я просто щасливий, коли виходить те саме задумане...
− Як виглядає Ваша майстерня? Що для Вас означає місце, де Ви залишаєтесь на самоті з роботою?
− Виглядає по-домашньому :) Ну і не завжди на самоті і часто не без музики :) Це як власна алхімічна лабораторія з пошуками власного щастя, де я прагну ощасливлювати інших шматочками металу.
− Хто став першим власником прикраси від J DANN?
− Таку поважну місію, як Перший Власник Прикраси бере на себе, звісно, мама , а замісник – сестра, вони були першими піддослідними :)
Коли створюється індивідуальний виріб, то дуже важливо для кого. Я намагаюсь відчути і зрозуміти людину.
− Чи важливий для майстра характер власника майбутньої прикраси перед початком роботи?
− Коли створюється індивідуальний виріб, то дуже важливо для кого. Я намагаюсь відчути і зрозуміти людину. Навіть здатний відмовитись, якщо ця людина справді дисонуватиме зі мною. Проте таке буває дуже рідко. І якщо трапляється хороший замовник, який не заважає роботі і довіряє, то я прагну долучити його трохи до процесу, щоб знайти якісь цікаві нюанси, рішення. Щось таке, що вступатиме в резонанс з індивідуальністю людини. Так би мовити контакт з майбутнім власником для того, щоб у виробі був присутній не лише автор, а й якось відображався майбутній власник.
− Кожна прикраса неодмінно є певним твердженням у будь-якому образі. Як Ви думаєте, що кажуть оточенню прикраси J DANN?
− На жаль, в цьому випадку я не слухач і не можу відсторонено подивитись на свої вироби. Мені і самому цікава відповідь. Можу пояснити свою мотивацію. Мені подобаються речі, які, коли їх тримаєш в руці, хоч трохи, але викликають бажання жити :), надихають, заряджають. Речі, які хочеться тримати і не відпускати. Приблизно, як улюблена книжка, фільм.
А зважаючи на виконання, думаю є натяки на природність, натуральність, сучасність (сподіваюсь). Люблю відкритість матеріалу і його максимальну проявленість через контрастність, фактурність і природну пропорційність.
− Наскільки прикраси є засобом самовираження для майстра?
− На 100%. Ну якщо під словом «майстер» мається на увазі художник, творець, автор.
− Скільки музики у Ваших перснях, підвісках та сережках? Наскільки важливим є симбіоз “Mystic Shores” і J DANN у Вашій особі?
− Дякую за таке цікаве питання :) Закони композиції і засоби практично однакові: що в музиці, що в арт-мистецтві – навіть спільних термінів багато :) Думаю, дослідження і розвивання естетичного смаку ідуть синхронно: і в музичному проекті “Mystic Shores”, і у художньому – J DANN. Для себе я навіть не розділяю особливо цю діяльність, в одному випадку молоток, напилок … і метал, а в іншому – куємо звук :)
− Якби Ваші прикраси були музичним жанром, то що б це було? :)
− Продовжуючи попередню відповідь, скажу, що звук цих прикрас можна почути, послухавши “Mystic Shores” :) Щоправда, з поправкою, що цей проект є плодом спільної колективної творчості, а не як solo-вираження J DANN. Ну але приблизно так і звучить.
Фактурні гітарні звуки, чітка композиція і ритміка, зрозуміла, але складна мелодика і обов’язково якийсь акцент, контраст.
− Чи носите Ви прикраси власного виробництва?
− По-трохи привчаю себе, бо це найкраща візитка.
− Які факти з історії прикрас видають Вам найцікавішими? Що з минулого може вразити майстра, який працює зі сріблом?
− Скіфська пектораль – просто сходіть і подивіться, вона у Київському музеї. Заодно там повно грецьких речей, які і досі сучасні і неймовірні. А вони – греки – у свою чергу хотіли наздогнати рівень Єгипту, а єгиптяни хотіли наздогнати римлян… А в епоху відродження всі гонилися за римлянами і тими, кого доганяли вони… :)
І от неймовірно, як древні люди робили такі неймовірні штуки без будь-яких інструментів – навіть напилка не було :) Хоча шумери мали гальваніку.
− J DANN важко уявити без вкраплень скандинавської тематики - чи вважаєте Ви її ключовою для свого бренду?
− Ключовим можна вважати геометричні орнаменти. Скандинавська тематика не єдина тематика, яка на мене впливає: не менше японська орнаментика і естетика та інші східні візерунки. І, звісно, орнаментика модерну і арт деко.
− Вам би хотілось продумувати прикраси для якогось фентезі-фільму? Можливо, є припущення, яка б це могла бути картина?
− О! Це б було круто! Це моя мрія. Краще навіть науково-фантастичного, футурологічного фільму і не обов’язково прикраси. Мені, наприклад, дуже подобаються меблі у другому фільмі «TRON». Це поєднання мінімалізму і бароко, що дивно звучить, але насправді дуже круто. До речі, музика в цьому фільмі від Daft Punk в поєднанні оркестру з електронікою – також доволі цікаво. Тому хотілося б мати перед собою якесь цікаве «питання». Але насправді долучитися до створення будь-якої «картини», історії, світу – одна думка вже захоплює подих.
− Є щось таке, що змушує Вас негайно взятись до роботи, почати створювати прикрасу у цю ж секунду?
− Ага, таке іноді буває. Переважно тоді, коли мене зачіпає щось «потужне»: фільм, музика. Комп’ютерні ігри, до речі, також бувають доволі сильними як об’єкт мистецтва – щоправда, немає часу на них :) Щось викликає емоцію – правильна емоція дає енергію, якою хочеться поділитися. Негативні емоції навпаки – забирають енергію, тому я прихильник ідеї, що мистецтво має заряджати, а не розряджати :) Хоча часто митці у своїх виробах діляться саме болем, стражданнями чи тим, що їх руйнує. Я вважаю, автор несе відповідальність за те, що викликають його роботи у споживача, і перекидати на інших свої невирішені проблеми, тягнути у прірву за собою, якось нечесно – людям і так вистачає свого. Краще ділитись набутими рішеннями або правильними питаннями. І коли я знаходжу щось таке бажане, воно мне надихає, і я швиденько стараюсь це зафіксувати, поділитись з іншими.
− Чи є межа досконалості для бренду J DANN? До чого Ви прагнете?
− Тут буду банальним. Нема межі досконалості… бла-бла… особливо для педантичної людини :) Я прагну не бути обмеженим. Як мінімум – наблизитись до межі, а краще – розширювати ці межі чи перетинати. Головне – робити речі, зрозумілі не тільки собі самому, а й людям. Все ж для людей :)
− Чого не любить срібло?
− Боїться сірки (поту і брудних рук). А також всякої жіночої хімії, що може бути десь поряд в шафі: лаки, дезодоранти і т. п. Недавно довелося вичищати цілу колекцію срібла, яка потемніла з цієї причини. Так що зберігайте обачно срібні вироби і можете іноді мити їх з милом.
− Яку роль у створенні ювелірних виробів J DANN відіграє критика?
− Критика дуже важлива, особливо об’єктивна :)
− Кому дозволено бачити, як створюються прикраси J DANN?
− Сидіти і дивитись під руку якось не пускаю нікого, а от на якихось стадіях процесу можу показувати комусь, хто має смак, якому я довіряю.
− Які проблеми в українській ювелірці Ви вбачаєте?
− Особливо оригінальних проблем я не бачу. Головне – це потреба. Важливо, щоб у людей були гроші, які вони захочуть тратити на мистецтво. Так званий середній клас нам треба.
− Скільки граней, крім роботи зі сріблом, ще має Данило Личко? :)
− Як ви вже здогадались, крім роботи з металом, ще є музика (діатонічна губна гармошка і не лише). Та і, в принципі, я просто художник, іноді доводиться розробити дизайн чи щось намалювати, часом креслення. А от недавно спробував себе в так званому крафті – реквізит для Cosplay (коли люди перевтілюються у персонажів манги, фільмів, ігор, коміксів…)
− Чи є у J DANN майданчик для реалізації?
− Переважно в мене приватні замовлення, але по0троху зявляюсь у магазинчиках. У Львові вже є у «Щось цікаве», «Правда Б», «SKLAD».
− Якого правила майстер ніколи не повинен порушувати?
− Чесність з клієнтом.
− Що люди повинні знати про handmade?
− Ручна робота завжди жива та індивідуальна. Це ж краще: мати щось в єдиному екземплярі, таке тепле і живе, ніж холодну штамповку, яку виготовила армія машин :) Жартую. На заводах також люди працюють, але все одно у цих виробах менше душі.
− Чого у найближчому майбутньому чекати від J DANN?
− Найцікавіше ще попереду :) Потроху розробляю нові колекції і шукаю, збираю цікаві нестандартні техніки, способи обробки. Так що з часом сподіваюсь вас здивувати.
Бліц-опитування:
- Якщо колір, то той, який краще вписується в композицію :)
- Якщо місто, то Львів.
- Якщо книга, то «Зоряні щоденники Ійона Тихого» – С. Лем.
- Якщо мелодія, то тема з фільму «Індіана Джонс».
- Якщо фільм, то Star Wars.
- Якщо час, то тут і зараз :)
- Якщо цитувати, то «Зведення будинку починається з мрії, а не з фундаменту».
- Якщо не срібло, то орігамі із доларів.
- Якщо подорожувати, то якомога можна більше і далі!
- Якщо людина ідеальна, то, напевно, ви закохались або це гуру 80lvl
- З радістю зустрінусь зі своїм двійником, щоб працювати з ним по черзі або і в 4 руки :)
- З впевненістю кажу, що я вдячний вам за те , що ви дочитали аж до кінця :)