Отже, ви зважилися на розвиток бізнесу на основі улюбленого хобі. Всередині горить величезне бажання, Ви готові діяти, але думки безладно плутаються. Ви не знаєте з чого почати, що конкретно робити і намагаєтеся знайти інформацію, яка допоможе Вам визначитися з планом дій. Саме час глибоко вдихнути і трішки заспокоїтися. Творчий бізнес - нехай навіть дуже захоплюючий та цікавий, але все ж серйозна справа. Приступати до нього потрібно з холодною головою, а не в стані «радісною істерики», в якому можна здійснити будь-яку дурість, наприклад, взяти кредит.
Не будемо поспішати і розберемо усе поступово.
Фінансова база
Хенд-мейд бізнес унікальний тим, що його можна побудувати, використовуючи як основний ресурс не капітал, а власні здібності та навички. Не маючи фінансової бази, але професійно володіючи своєю майстерністю і володіючи навичками продажів, можна стартувати дуже швидко і побудувати бізнес за короткий проміжок часу. Низький рівень володіння якимось одним або обома навичками сповільнить Ваш старт, але не стане для Вас нездоланною перешкодою.
Причина, чому не варто брати кредит або різко звільнятися з роботи дуже проста, - у кожного бізнесу є термін окупності. Як правило, ніхто з майстрів цей показник не враховує і майже всі діють навмання. Багатьом здається, що старт повинен відбутися за місяць-другий і якщо протягом цього строку не вдається почати стабільно продавати свої роботи, настає розчарування, депресія і падає мотивація. Тим часом, приблизні терміни окупності малого бізнесу 1-1,5 року і якщо Ви виходите на стабільний дохід через пів року - це велика удача.
Який висновок ми можемо зробити? Потрібно дати собі мінімум рік на розвиток бізнесу та побудову клієнтської бази. Якщо вийде швидше - прекрасно. Але, як показує практика, у більшості майстрів, початківців активно будувати свій бізнес це не виходить через відсутність необхідних навичок. Доведеться вчитися!
Вам буде потрібно хоча б невелике фінансування для Вашого бізнесу - покупка інструментів і матеріалів для створення виробів, мінімальна реклама, навчання. Тому кидати свою основну роботу не варто, якщо вона є для Вас єдиним джерел доходу.
Вибір стратегії
У малобюджетном бізнесі, коли майстер із ступеня любителя переходить на професійний рівень, можливість займатися чим-небудь зникає. Майстер починає думати, як з меншими витратами отримати найбільший результат. Постає питання ефективності та злагодженості дій. Тому майстер повинен чітко розуміти, в якому напрямку він буде рухатися далі. Потрібно визначити певні речі.
Майбутній масштаб бізнесу:
- Чи буде це невелика індивідуальна майстерня.
- Велика майстерня з додатковим персоналом і помічниками.
- Відомий бренд/ім'я, що приносить високий або дуже високий дохід.
Ціновий сегмент:
- Виберіть чи це буде середній рівень цін на вироби.
- Встановіть високі ціни на вироби, орієнтовані на багатих людей.
Мова не йде про те, щоб стартувати в дорогому сегменті з першого дня. Починати потрібно з доступних за ціною виробів, проте вже на старті необхідно розуміти, чи збираєтеся Ви йти шляхом нарощування ціни на свої вироби чи ні. Від цього залежатимуть всі Ваші подальші дії.
План розвитку
Крім Ваших цілей, найважливіший пункт в цьому плані, звичайно ж, бюджет. Уміння грамотно розподіляти кошти між закупівлею матеріалів, рекламою і розвитком майстерні, здатне значно прискорити зростання бізнесу. Багатьом майстрам властива боязнь витрачати кошти на що-небудь ще , крім матеріалів для творчості. Необхідно встановити чіткий відсоток від прибутку по кожному пункту бюджету. Так, на рекламу більшість підприємців витрачають від 15 до 30%. Крім того, частину прибутку необхідно направляти на розвиток, наприклад, на покупку якісного фото та відеотехніки, закупівлю торгового обладнання, навчання і т. д.
Саме тому майстер повинен намагатися мінімізувати зайві витрати, в тому числі уникати нераціональних покупок матеріалів для творчості. Для цього потрібен план створення виробів або розробка колекції виробів. Коли є чітке розуміння, які вироби плануються до випуску, в якій кількості, яких забарвлень, можна точно прописати список всіх необхідних витратних матеріалів і прорахувати кошторис. Це називається вмінням вести бізнес.
Якщо раніше, займаючись хобі Ви витрачали час виключно на створення виробів, то вирішивши побудувати бізнес, Ви повинні розділити Ваш графік на дві частини: одну з них і далі присвячувати творчості, а другий використовувати для просування та розвитку своєї справи. Бізнес, як човен, вимагає управління двома веслами, використовуючи тільки одне, Ви будете крутитися на місці. Тому без страху беріться за обидва весла і нехай повільно, але впевнено Ви обов'язково дістанетеся до бажаної мети.
Пропонуємо прямо зараз подумати над трьома перерахованими вище пунктами і записати стратегію розвитку свого творчого бізнесу.
Інформація із журналу "Handmade-бізнес".