Очевидно, якщо ваше рукоділля із романтичного хобі переросло у намагання отримати достойну плату за свою роботу, настав час підійти до нього професійно. Handmade-бізнес у нашій країні доволі молодий і все ще перебуває на етапі становлення, тому виокремитии беззаперечні фактори успіху у цій справі напрочуд важко. Зрештою, однозначності у такій творчій справі бути не може.
Сьогодні поговоримо про створення ефективних текстів, які стануть важливим доповненням у процесі продажу товарів ручної роботи. Цьогорічний інтернет-тренд - story ("історія") вкотре ілюструє, що вироби ручної роботи продаються набагато краще, коли мають цікаву історії їх створення, або ж їхній автор - активний і цікавий блогер, що вміє переконувати і чітко висловлювати свою позицію.

До вашої уваги стаття російської майстрині Олександри Колпакової, яка спробує допомогти майстрам написати цікаві, змістовні і, звісно, спрямовані на швидикий продаж, тексти.

"Я буду уникати чітких правил, як треба писати, а як не треба. Цим можна "вбити" свій неповторний стиль письма. Своїм завданням я поставила розповісти про план побудови рекламного тексту за принципом нитки, на яку кожен з нас буде нанизувати свої власні намистини.
Отже, почнемо! У кожного елементу рекламного тексту є свої особливості. Почнемо з найпростішого.
Тема + зачин
Зачин - це те, з чого починаються "млинці". Я не випадково беру термін з літератури. Адже ми хочемо залучити покупців, а найпростіший спосіб це зробити - розповісти цікаву історію!
Найчастіше заголовок і зачин (короткий вступ до основної думки тексту) взаємодоповнюють один одного. На прочитання заголовка йдуть секунди. Якщо за цю мить час ви зуміли "зачепити" потенційного покупця - півсправи вже зроблено.
У Огілві, генія рекламних текстів, є рекомендація щодо довжини заголовка - не більше одного рядка. Я з ним повністю згодна.
Варіанти заголовків:
Сенсація ( Кішка, що розмовляє).
"Уроки", "способи", "правила" (10 порад рукодільнику-початківцю).
Як треба і як не треба ("Як розрахувати кількість пряжі", "Як швидко зібратися в подорож").
Секретність ("Таємниця червоної планети").
Кращий або унікальний ("Унікальна технологія продажів", "Кращий спосіб заробити").

Вступ (зачин) зазвичай складається з пари-трійки рядків, і є своєрідним поясненням до заголовку. Вступ не повинен займати більше 10-15% від усього обсягу Вашого тексту.
Варіанти вступів:
Проблема + рішення
Метафори та інші мовні конструкції
Парадокс або сенсація
Зіставлення
Питання "ребром"
Наочний приклад
Гумор
Опис результату (користі від покупки)
Риторичне питання
Завдання вступу - ненав'язливо натякнути про мету Вашого тексту, підготувати читача до сприйняття інформації. Тому вступ завжди коротко - нікому не захочеться довго ходити навколо, тим більше, якщо запропонований товар або послуга потенційному покупцеві вже цікаві.

Основний блок. Аргументація.
Як побудувати аргументацію?
Проблема - рішення.
Хронологія.
Від загального до приватного (дедуктивний метод).
Від приватного до загального (індуктивний метод).
Головна мета - переконати покупця в корисності саме Ваших товарів або послуг. Для грамотного написання цього блоку потрібно провести підготовку.
Зміст другої частини - аргументи, вагомі для покупця. Найпростіше дізнатися, які це аргументи, запитавши самих покупців. Для цього Ви можете організувати міні-опитування.
До прикладу, що може стати вирішальним фактором покупки (крім цінового аспекту, його ми розглянемо нижче):
Якість
Гарантія
Репутація магазину
Емоції
Територіальне розташування магазину, тощо.
Отримавши дані, виберіть один-два найзначніших аргументи на Вашу користь. Закидати покупців зайвою інформацією теж погано, середньостатистична людина просто не втримає її в пам'яті.
Основний блок. Ціна.
Питання ціни я виношу окремо, тому що у пострадянських країнах воно актуальне для більшості покупців.
У Вашому тексті має звучати обгрунтування ціни. Продукт ручної роботи (практично завжди) - дорожчий.
Як можна виправдати ціну Вашого товару?
Прочинити "завісу таємниці" - розповісти, як відбувається виготовлення Вашого продукту. Які використовуються матеріали? Скільки часу йде на одиницю товару? Якою технікою Ви володієте? Показуємо все, що робить вплив на ціноутворення.
Варто також проаналізувати конкурентів. Порівняння - потужний інструмент. Знайдіть вигідні відмінності і покажіть їх покупцям.
Унікальність. Унікальність Вашої техніки виконання, унікальність самого продукту.
Порівняння з користю, коли корисність від придбання Вашого товару покриває всі витрати.
Отже, за допомогою якісної аргументації ми викликали у потенційних покупців бажання придбати наш продукт. Залишився останній крок - спонукати їх зробити покупку, бажано, не відкладаючи в довгий ящик.
У процентному співвідношенні висновок займає тільки 20 % від усього обсягу написаного.
Мета укладання - узагальнити, підсумувати, залишити Ваші контакти: email , телефон, дати посилання на магазин. Знайти Вас має бути просто!
Способи завершити текст:
узагальнити сказане
зробити висновки
запропонувати рішення проблеми
ще раз акцентувати увагу на важливих питаннях основної частини.
Зазвичай, у висновку достатньо важливого запрошення відвідати магазин. Вся потрібна інформація вже видана в основному блоці, якщо покупець нею зацікавився - він обов'язково зайде на сайт або в блог.

Ще зазначу кілька важливих моментів, що стосуються успіху рекламного тексту:
Стислість. Тут Америку не відкриваю, стислість, як відомо, сестра таланту.
Грамотність. Без коментарів.
Форматування.
Не забуваємо виділяти заголовки, робити абзаци, користуватися курсивом та підкресленням для виділення головних думок, маркувати списки.
У списках не робіть більше 5 рядків (оптимально - 5 і плюс-мінус 2 пункти) - інакше йде перевантаження інформацією.
Уникайте частого використання частки «не» і заперечень, шукайте синоніми.
Відмовтеся від «якання» - краще використовувати займенник «ми» і його форми.
Кліше і абстрактні іменники не несуть смислового навантаження, текст вони не покращують .

Автор - Олександра Колпакова.
Права на фото, використані у статті, належать їх власникам. Вони використані з метою творчого натхнення.