"Я буду уникати чітких правил, як треба писати, а як не треба. Цим можна "вбити" свій неповторний стиль письма. Своїм завданням я поставила розповісти про план побудови рекламного тексту за принципом нитки, на яку кожен з нас буде нанизувати свої власні намистини.
Отже, почнемо! У кожного елементу рекламного тексту є свої особливості. Почнемо з найпростішого.
Тема + зачин
Зачин - це те, з чого починаються "млинці". Я не випадково беру термін з літератури. Адже ми хочемо залучити покупців, а найпростіший спосіб це зробити - розповісти цікаву історію!
Найчастіше заголовок і зачин (короткий вступ до основної думки тексту) взаємодоповнюють один одного. На прочитання заголовка йдуть секунди. Якщо за цю мить час ви зуміли "зачепити" потенційного покупця - півсправи вже зроблено.
У Огілві, генія рекламних текстів, є рекомендація щодо довжини заголовка - не більше одного рядка. Я з ним повністю згодна.
Варіанти заголовків:
Сенсація ( Кішка, що розмовляє).
"Уроки", "способи", "правила" (10 порад рукодільнику-початківцю).
Як треба і як не треба ("Як розрахувати кількість пряжі", "Як швидко зібратися в подорож").
Секретність ("Таємниця червоної планети").
Кращий або унікальний ("Унікальна технологія продажів", "Кращий спосіб заробити").
Вступ (зачин) зазвичай складається з пари-трійки рядків, і є своєрідним поясненням до заголовку. Вступ не повинен займати більше 10-15% від усього обсягу Вашого тексту.
Варіанти вступів:
Проблема + рішення
Метафори та інші мовні конструкції
Парадокс або сенсація
Зіставлення
Питання "ребром"
Наочний приклад
Гумор
Опис результату (користі від покупки)
Риторичне питання
Завдання вступу - ненав'язливо натякнути про мету Вашого тексту, підготувати читача до сприйняття інформації. Тому вступ завжди коротко - нікому не захочеться довго ходити навколо, тим більше, якщо запропонований товар або послуга потенційному покупцеві вже цікаві.
Основний блок. Аргументація.
Як побудувати аргументацію?
Проблема - рішення.
Хронологія.
Від загального до приватного (дедуктивний метод).
Від приватного до загального (індуктивний метод).
Головна мета - переконати покупця в корисності саме Ваших товарів або послуг. Для грамотного написання цього блоку потрібно провести підготовку.
Зміст другої частини - аргументи, вагомі для покупця. Найпростіше дізнатися, які це аргументи, запитавши самих покупців. Для цього Ви можете організувати міні-опитування.
До прикладу, що може стати вирішальним фактором покупки (крім цінового аспекту, його ми розглянемо нижче):
Якість
Гарантія
Репутація магазину
Емоції
Територіальне розташування магазину, тощо.
Отримавши дані, виберіть один-два найзначніших аргументи на Вашу користь. Закидати покупців зайвою інформацією теж погано, середньостатистична людина просто не втримає її в пам'яті.
Основний блок. Ціна.
Питання ціни я виношу окремо, тому що у пострадянських країнах воно актуальне для більшості покупців.
У Вашому тексті має звучати обгрунтування ціни. Продукт ручної роботи (практично завжди) - дорожчий.
Як можна виправдати ціну Вашого товару?
Прочинити "завісу таємниці" - розповісти, як відбувається виготовлення Вашого продукту. Які використовуються матеріали? Скільки часу йде на одиницю товару? Якою технікою Ви володієте? Показуємо все, що робить вплив на ціноутворення.
Варто також проаналізувати конкурентів. Порівняння - потужний інструмент. Знайдіть вигідні відмінності і покажіть їх покупцям.
Унікальність. Унікальність Вашої техніки виконання, унікальність самого продукту.
Порівняння з користю, коли корисність від придбання Вашого товару покриває всі витрати.
Отже, за допомогою якісної аргументації ми викликали у потенційних покупців бажання придбати наш продукт. Залишився останній крок - спонукати їх зробити покупку, бажано, не відкладаючи в довгий ящик.
У процентному співвідношенні висновок займає тільки 20 % від усього обсягу написаного.
Мета укладання - узагальнити, підсумувати, залишити Ваші контакти: email , телефон, дати посилання на магазин. Знайти Вас має бути просто!
Способи завершити текст:
узагальнити сказане
зробити висновки
запропонувати рішення проблеми
ще раз акцентувати увагу на важливих питаннях основної частини.
Зазвичай, у висновку достатньо важливого запрошення відвідати магазин. Вся потрібна інформація вже видана в основному блоці, якщо покупець нею зацікавився - він обов'язково зайде на сайт або в блог.
Ще зазначу кілька важливих моментів, що стосуються успіху рекламного тексту:
Стислість. Тут Америку не відкриваю, стислість, як відомо, сестра таланту.
Грамотність. Без коментарів.
Форматування.
Не забуваємо виділяти заголовки, робити абзаци, користуватися курсивом та підкресленням для виділення головних думок, маркувати списки.
У списках не робіть більше 5 рядків (оптимально - 5 і плюс-мінус 2 пункти) - інакше йде перевантаження інформацією.
Уникайте частого використання частки «не» і заперечень, шукайте синоніми.
Відмовтеся від «якання» - краще використовувати займенник «ми» і його форми.
Кліше і абстрактні іменники не несуть смислового навантаження, текст вони не покращують .