Предметний дизайн сьогодні — це процес створення правильних і потрібних речей. Але як не розгубитися серед численних трендів, знайти своє покликання і придумати справді оригінальні вироби?
Відповіді на ці питання портал zrk.in.ua отримав у засновниць молодого бренду — Марії Базь та Альони Медведєвої.
Фаундатори [BRU:HT] – Марія Базь та Альона Медведєва
Фото: Дмитро Мастюк
Історія створення
«Обирати подарунки подобається всім. Однак для дизайнерів це не тільки приємно, а й водночас надто складно. Нам іноді краще самим виготовити презент, ніж вибирати серед того, що представлено на ринку.
Така ситуація склалася і з нашим другом із Чехії. Ми їхали до нього в гості й хотіли знайти особливу річ. І саме в цьому випадку було правильно створити щось «брухтове» для брутального чоловіка, а не купувати тривіальні речі. У цей момент народилась ідея зробити кожному свій [BRU:HT]. Питання в яку сторону предметного дизайну рухатися навіть не виникло: нам дуже близька ідея того, що в будь-яких простих об’єктах можна побачити красу й art, головне — правильний кут погляду та контекст».
Продукт: свічник Trdelnik, [BRU:HT]
Фото: Владислав Ошеров
«Концепція бренду полягає в створені мінімалістичних предметів декору з екологічних матеріалів. Питання ресайклінгу є актуальним у світі й поступово набирає обертів в Україні. Для нас це також важлива тема, і тому ми відразу визначилися із матеріалами для роботи».
Перші кроки
«Ось, наприклад, даємо Вам інтерв’ю! ‒ посміхаються дівчата. ‒ Ми молодий проект і все ще тільки починається. Коли з’явилися перші клієнти, ми зрозуміли, що треба більше з ними спілкуватись і прислухатися до їхніх потреб, і тому почали приймати участь у фестах та маркетах, де отримуємо такий необхідний для нас feedback».
Фото: Дмитро Мастюк
Назва
«Ім’я [BRU:HT] прийшло до нас досить швидко. Оскільки ми представляємо український бренд, то й назву хотіли відповідну українську. Заради справедливості варто зазначити, що варіанти іноземного походження також були в списку, але якось не вписалися в нашу концепцію.
Ми гадаємо, що все те, що звикли називати «брухтом» — метал, скло та камінь ‒ може бути природною основою предметного дизайну. Остаточно ми переконалися в цьому, потрапивши до Museum Kampa, Sculptura Garden (м. Прага)».
Фото: Дмитро Мастюк
Локація: Museum Kampa, Sculptura Garden, Прага, Чехія
Як не дивно, найважчим для команди стало завдання упорядкувати всі ідеї, які народжувалися в голові. І виявилося дуже складно зупинитися, навіть ще не розпочавши. Коли рішення щодо виробів було прийняте, одразу виникла низка інших питань: «чи зможемо?», «чи це взагалі комусь потрібно?», «чи сприйматимуть серйозно?». Порятунком стала підтримка друзів та близьких, адже коли поряд кохана людина, яка вірить у тебе і приймає тебе із твоїми шаленими ідеями, дороги назад просто немає.
«Ми раді, що закрили очі і стрибнули».
Про вироби
На першому місці екологічність речей. Адже дівчата розуміють, що еко стандарти — не новомодна фішка сучасного світу декору, а необхідність. Основним матеріалом є гіпс. Він має здатність приймати будь-яку форму та колір. Також гіпс може прослужити досить довго без видимих змін. У поєднанні з цим благодатним матеріалом використовується скло, метал та декоративне каміння.
Іншим не менш улюбленим природнім матеріалом є пресована дерев’яна стружка, що на противагу цільним шматкам дерева, наносить менше шкоди навколишньому середовищу й уособлює важливу ідею ресайклінгу. Досить новим у використанні для [BRU:HT] є стабілізований (скандинавський) мох: оскільки такі рослини не тільки красиві, а й дуже зручні в догляді.
Продукт: Декор Cube & Moss, [BRU:HT]
Процес виготовлення
«У хенд мейді цей етап роботи є найцікавішим. Ми ніколи не знаємо, який сюрприз отримаємо на виході. Звичайно, у майстерні є певні форми, які ми використовуємо, але хімія та фізика роблять свої чарівні дива. З іншого боку, потреби замовників та наша творча уява також іноді видають не те, що з початку було на ескізі. Тому всі наші «брухти» не схожі один на одного. У кожного є особливості та характер, і завдяки цьому вони знаходять свого власника.
Продукт: Свічник Dymar, [BRU:HT]
Фото: Владислав Ошеров
«Головне для нас ‒ це створювати предмети лаконічні і водночас такі, які надають індивідуальність інтер’єру, оскільки «брухт» є неповторним, тому що зроблений вручну. Також ми намагаємося створювати функціональні речі — кожному свій [FUN]ction».
Наприклад, свічники, повинні підходити під свічки різних типів і розмірів. Якщо це домашній декор для улюблених сукулентів, то хто сказав, що його не можна використовувати в офісі ще як тримач для ручок або всіляких дрібниць? Холдер для вина слугуватиме не тільки як аксесуар за прямим призначенням, а й як елемент декору. Якщо тобі подобається скандинавський мох у поєднанні з нашим брухтом, але в тебе є домашній улюбленець, який буде намагатися з’їсти його, ми поселимо рослину в скляну колбу. Тобто ми намагаємося думати як наші клієнти і пропонувати індивідуальний брухт!».
На сьогодні бренд існує лише півроку й засновниці встигли ще не так багато як хотілося. Проте вони вже можуть пишатися тим, що все-таки зробили свій перший і такий важливий крок, пишатися людьми, які поряд із ними, тому що без віри й підтримки не було б самого проекту.
Продукт: холдер для вина Cock a doodle, [BRU:HT]
Фото: Владислав Ошеров
Продукт: Декор Вulb, [BRU:HT]
«Ми горді, що знайшли свого споживача й потроху завойовуємо його любов».
Для кого Ви створюєте речі?
- А тут дуже цікава історія. Ми уявляли своїх споживачів молодими, просунутими людьми, які слідкують за трендами. Однак, познайомившись ближче зі своїми клієнтами, зрозуміли головне — вік тут не до чого! Усе, що їх об’єднує, це любов до стильних речей і жага індивідуальності. А ще ми помітили, що всі вони дуже позитивні люди з гарним почуттям гумору, що не може нас не радувати.
Модель: Юля Компалова
Продукт: Свічник Dymar, [BRU:HT]
Фото: Дмитро Мастюк
Чого ніколи не буде в [BRU:HT]?
- Гадаємо, що в нас ніколи не буде предметів у стилі «мі-мі-мі», вензелів та диких кольорів, оскільки це суперечить нашому баченню естетики в предметах декору. А, втім, ми відкриті до експериментів і хто знає, можливо попереду в нас цікавий досвід еклектики в дизайні.
Продукт: Cegla & Moss, [BRU:HT]
Чим надихаєтеся, як відпочиваєте?
- Натхнення приходить від подорожей, нових країн, спілкуванням із людьми. Ще нам дуже пощастило, тому що в періоди сумнівів на життєвому шляху одразу з’являються талановиті коучі, майстер-класи від видатних дизайнерів, або просто цікаві люди, які нас спрямовують.
Особливість нашої команди є те, що ми друзі з великим стажем і дуже часто відпочиваємо разом. Головна умова — завжди мати із собою блокнот і олівець :)
«Наш девіз — «кожному свій брухт».
Місія — створювати лаконічні, екологічні та функціональні предмети декору для підкреслення індивідуальності інтер’єру».
Продукт: Cegla, [BRU:HT]
Фото: Владислав Ошеров