Авангард, практичність, японська культура, народний крій, лаконічні форми, наукова фантастика та ландшафти. Люди, які мають настільки різнобічні захоплення, апріорі не можуть бути нудними чи буденними. Які ж вони, творці Lyskevych clothing, і чим ще можуть здивувати, читайте у свіжому інтерв’ю на порталі zrk.in.ua.
Історія речей made by Kseniya Lyskevych - це довгий та наполегливий шлях із самого дитинства. Логічний ланцюжок: львівський коледж легкої промисловості (на модельєра-конструктора одягу), потім Академія мистецтв. Пізніше - життєві зміни у вигляді переїзду зі Львова до Києва, різні місця роботи (але завжди з ухилом у бік одягу).
«Остаточно й повно мій шлях відкрився для мене самої, коли я почала працювати технологом одягу, і напряму спілкуватися з модельєрами, ‒ зізнається автор бренду. ‒ Познайомившись із молодим поколінням дизайнерів, я відчула, що це саме те, про що мріяла. По суті, я завжди хотіла створювати вбрання. А ще моя робота технологом дала мені багато нових знань. Я отримала відкритий доступ до інноваційних матеріалів, за допомогою яких можна розробляти дуже сучасні, комфортні, ергономічні речі. Це теж стало значним поштовхом аби запустити свою лінію одягу.
Коли ж я почала озвучувати своє бажання друзям, виявилося, що дуже багатьом із них просто терміново необхідне вбрання від Kseniya Lyskevych :) Так, у жовтні 2014 року з’явився бренд Lyskevych clothing».
Крок перший
На невеликі заощадження Ксенія та Станіслав ‒ партнери, як у житті, так і в бізнесі ‒ придбали звичайну швейну машинку. Тоді ж пощастило отримати чудову італійську тканину, з якої було пошито декілька зимових пальто на замовлення. Вкладені гроші почали потроху повертатися.
Згодом з’явився формат офлайн продажів, і розпочалася співпраця із шоурумами. Але виявилось, що така модель роботи забирає багато часу, тому прийом індивідуальних замовлень було призупинено на невизначений термін.
Грудень 2016 року став знаковим моментом — була випущена перша серія парок унісекс. Так Lyskevych сlothing перестав бути брендом лише жіночого одягу.
«Наш одяг створений для молодих, активних та стильних. І вік тут зовсім ні до чого. Молодість не залежить від віку».
Таємниці створення
«Я роблю речі, які без вагань носила б (і ношу) сама. Малюю ескіз від руки, завершую його в графічному редакторі, вношу модельні зміни в базову конструкцію, вираховую необхідну кількість матеріалів. Далі ми шукаємо необхідні тканини й закуповуємо. Тоді я виготовляю лекала, відшиваю експериментальний зразок ‒ якщо потрібно, корегую. А після ‒ запускаю у виробництво. Готові вироби потрапляють у шоуруми.
Станіслав займається фінансовою стороною та веде переговори, але я завжди раджуся з ним і щодо ескізів. Часто в нього виникають надзвичайні ідеї», ‒ каже Ксенія.
Матеріали, переважно, натуральні:бавовна, вовна й льон. Але синтетику теж використовують. Сьогодні її вибір дуже широкий і вона має численні переваги ‒ стійкість до зношування, довговічність, нижчу ціну, різноманітність фактури.
Різні сторони однієї медалі
«Йодзі Ямамото неодноразово говорить про свою творчість, як про певний обов’язок: «Не встиг закінчитися показ однієї колекції, як мені вже пора думати про іншу». В одному зі своїх нечисленних інтерв’ю Рей Кавакубо розповідає, що «найважче ‒ це початок, концепція колекції, найцікавіше ‒ закінчити її вчасно». І хоча ми поки що не беремо участь у показах, відчуття в мене ті ж самі ‒ із сезону в сезон. Це одночасно найважче, і найлегше».
Якщо говорити про плюси роботи, на першому місці неймовірне задоволення (особливо, коли творці бачать людей у власному одязі) і, звичайно ж, прибуток. Головний мінус ‒ неймовірна виснажливість.
Про Dark Fashion
Lyskevych clothing постійно експериментує, і dark fashion ‒ те, на чому зараз хочеться затриматися.
«Це як арт-хаус у кінематографі ‒ подобається і зрозумілий не всім, ‒ пояснює Ксенія. ‒ Він має щось спільне з готикою і, напевно, виходить із неї, але не варто їх плутати. Тут домінує монохром: переважає чорний колір, архітектурний, складний крій, багатошаровість, поєднання контрастних фактур або ж навпаки ‒ повний мінімалізм. Це одяг для людей із концептом. Для тих, хто вважає, що чорний колір яскравіший, ніж веселка.
Наш вибір зумовлений любов’ю до чорного кольору та до всього «не як у всіх». З підліткового віку я почала бунтувати і, мабуть, цей бунт продовжується й до сьогодні. Більше можна прочитати в моєму блозі: http://lyskevych.wixsite.com/lyskevych/blog».
Особливості проекту
Усе стартувало з зимових пальто й унікального німецького утеплювача. Як почалося, так і продовжується ‒ особливий акцент робиться на прикладні матеріали ‒ їх не видно, але саме вони формують одяг, роблять його універсальним, легшим і комфортнішим.
«Ми намагаємося балансувати між авангардом та утилітарністю, бо, на нашу думку, сьогодні лише краси та незвичайності замало, першочергово одяг повинен бути комфортним».
Коротко про…
..найбільше досягнення
«Те, що ми не побоялися розпочати свій стартап. І те, що географія присутності нашого бренду розширюється: на сьогодні ми представлені в шоурумах Києва, Харкова, Одеси, Дніпра та Львова».
..творчі плани
«Рости, рости й рости. Не зупинятися на досягнутому. Розвивати тему чоловічого одягу та одягу унісекс. Зараз ми працюємо над весняною колекцією, у якій поєднана японська вишивка сашико та елементи крою традиційного українського вбрання».
..натхнення
«Надихаємося японською культурою, науковою фантастикою, біомеханікою, світом тварин та рослин, ландшафтами й пейзажами.
Ми обоє любимо бувати на природі, подорожувати і відвідувати openair фестивалі, а ще ми затяті кіномани».
Окрім того Ксенія має окреме хобі — плете ловці снів та різний настінний декор.
Хоча, на останнє поки що зовсім не залишається часу :)