Якщо ви думаєте про відкриття власного магазину хендмейд продукції, варто пам’ятати про велику кількість різних «але». Підприємницька діяльність такого роду ‒ це не просто весело створювати вироби декоративно-прикладного мистецтва. Насправді ви повинні побудувати міцний бізнес навколо тих речей, які ви так добре робите.
Одна з важливих компонент ‒ як встановити ціну на свої вироби ручної роботи. Ціна має задовольняти клієнтів, водночас, дозволяючи вашому бізнесу успішно розвиватися та бути стабільним. Нижче наведено декілька порад, які ви маєте враховувати при формуванні цін на товари.
Витратні матеріали
Ви використовуєте певну кількість матеріалів для виготовлення продукції. Якщо ви в'яжете шарфи, необхідно з'ясувати, скільки пряжі йде на кожен шарф і в яку суму це виливається. Якщо ви робите прикраси, вам потрібно підрахувати, скільки ви витрачаєте на бусинки, дріт тощо. Ці цифри потрібні вам для оцінки кінцевої вартості речей.
Час
Крім того, ви має розуміти скільки коштує час, який ви витрачаєте. Погодинна ставка може варіюватися в залежності від досвіду та товару, який ви продукуєте. Для загальної картини ви можете поцікавитися тарифами інших майстрів вашої галузі, і частково базувати своє рішення на цьому. Але переконайтесь чи збігаються такі розцінки з вашими особистими уявленнями та очікуваннями. Якщо ви не можете визначитись із мінімальною погодинною оплатою, почніть з максимальної ціни, а потім розрахуйте з огляду на кількість витрачених годин.
Конкуренція
Буде корисно поглянути на роботи та ціни інших продавців аналогічних товарів. Це не повинно бути вашим єдиним визначальним фактором для ціноутворення. Якщо ви використовуєте матеріали більш високої якості, або якщо у вас є більше досвіду, тоді, безумовно, має сенс виставити більшу ціну. Проте, якщо ви побачите, що ваші роботи дешевші, ніж у конкурентів, це може бути сигналом того, що ви неправильно оцінили власний труд, або не внесли в розрахунки певний фактор витрат.
Ринок
Ринок так само може вплинути на ціну. Наприклад, якщо існує не так багато конкуренції для вашого конкретного продукту і він добре продається, варто спробувати підняти ціни. Або, скоро буде конкретне свято чи подія, які мають відношення до вашого продукту, і які могли б вплинути на його вартість. Правильне рішення ‒ постійно тримати руку на пульсі ринкової ситуації, а також налагодити зворотній зв’язок із клієнтами.
Додаткові збори
Коли ви оцінюєте свої майбутні витрати, важливо не забути про усі фактори, які їх формують. Наприклад, якщо ви продаєте на Etsy або будь-якій іншій платформі, вам, ймовірно, доведеться платити певний відсоток. Якщо у вас є свій власний сайт, ви повинні враховувати хостинг і доменні збори. І якщо ви пропонуєте послуги доставки, зважайте на транспортні витрати.
Інші важливі моменти: реклама, канцелярське приладдя. Звичайно, ви не повинні додавати до ціни кожного виробу щомісячну комунальну вартість вашої арт-майстерні. Проте якщо повний список витрат за 30 днів розділити на кількість товарів, які б Ви хотіли продавати кожного місяця, кінцева сума дасть вам гарне уявлення про додаткові збори, які закладаються в кожен товар.
Бізнес-цілі
Передостанній фактор, який слід враховувати при спробі встановити ціну на хендмейд вироби ‒ це ваші цілі. Якщо ви хочете продавати товари, так, щоб в майбутньому відкрити магазин та зробити це основним джерелом прибутку, вам потрібно отримувати реальні гроші від кожної проданої речі, а не просто виходити в нуль. Тому уважно подумайте чого ви хочете досягти і яку частину прибутку вам потрібно відкладати, щоб дістатися кінцевої мети в прийнятні строки.
Не обраховуйте себе
Для новачків може бути заманливим пропонувати нижчі ціни й намагатись таким чином виділитись на загальному фоні. Але якщо ви значно занижуєте вартість, потенційні клієнти будуть розцінювати вас та вашу продукцію як виріб низької якості або менш бажаний за інші. Крім того, ви можете спричинити занепад на ринку товарів вашої галузі. Якщо клієнти звикають бачити низькі ціни, це може змусити інших продавців знецінювати свою продукцію. А потім, коли ви нарешті вирішите підняти вартість та отримувати насправді адекватні гроші за свій товар, може скластися ситуація, що люди не будуть нічого купувати, оскільки звикли до нижчих цін.
Стаття написана за матеріалами сайту smallbiztrends.com.