Рукодільна творчість, як і будь-яка інша, багата на суперечності. І не лише для самого рукодільника, а й для того, хто вирішив придбати товари ручної роботи. Сьогодні хочемо поговорити про найбільш поширені помилки, які допускають майстри, виставляючи свою продукцію на спеціалізованих майданчиках продажу.
«Знайдіть 5 відмінностей». Присвоєння чужих робіт вже давно увійшло до кращих традицій українського рукоділля. Мова насамперед про частковий плагіат фото та майстер-класів. Вберегтися від таких прикрощів важко, хоча можливо завдяки правильному розміщенню власного логотипу (наприклад, розмістивши його напівпрозорим по центру). Іноді на рукодільних майданчиках для продажу ви натрапляєте на неймовірну річ (з такою ж неймовірною подачею товару) і в процесі замовлення розумієте, що автор роботи – інший майстер, а ваш виконавець всього лиш скористався напрацюваннями колеги і змайструє усе так, що «ви й різниці не помітите». Як показує практика, відтворити один і той же виріб неможливо.
«Ключові слова, SEO? – Ні, не чули». Найбільший потік клієнтів у мережі ви отримуєте з пошукових систем – Google, Yandex, тощо. Аби користувач натрапив на ваш виріб, потрібно давати їм правильні назви. «Милко, мильце, миделко» - красиві словесні форми, але абсолютно не дієві для продажу в мережі. Про важливість ключових слів та описів ми неодноразово наголошували у відео порадах, але не втомлюємося повторювати це знову. Формуючи назву виробу, уникайте емоційно-забарвленої лексики, натомість користуйтеся спеціальними пошуковими словами. Підібрати тематичні запити, або скласти так зване «семантичне ядро» для свого товару можна завдяки сервісу «Yandex Wordstat» та «Google Аdwards» (планувальник ключових слів). Так, якщо вам потрібно продати ляльку, зовсім не обов’язково давати їй екзотичне ім’я, на кшталт, Альбіона, Ліонелла, достатньо помістити у назві «лялька ручної роботи» (лялька handmade, лялька мотанка, лялька з тканини, колекційна лялька), а все решта – зазначити в описі. Seo-спеціалісти рекомендують використовувати ключові слова і в описі продукції. Мінімальний опис – 1000 символів без пробілів.
«Очікування – реальність». Звісно, у багатьох випадках ефектне фото виробу – це один із найважливіших методів привернення уваги. А якщо ви чудово попрацювали над композицією – продажі можуть зрости у кілька разів. Втім, такий «синдром фотографа» іноді працює проти майстра. До прикладу, коли за красивою картинкою ви сховали недоліки виробу, його реальні розміри, відтінок, тощо. Обов’язково робіть кілька світлин, показуйте виріб з різних боків, а також в дії (наприклад, як виглядатиме браслет на руці, сережки на вусі і т.д). Не варто кардинально захоплюватися фотошопом чи схожими програмами. Так ви вбережете покупця від тотальних розчарувань і, можливо, вже зовсім скоро задоволений замовник перетвориться у постійного клієнта. З іншого боку – над естетичною подачею робіт також потрібно працювати.
«Майстер-привид», або «не хочу – не буду». На кожному рукодільному порталі знайдуться майстри, котрі через певні життєві обставини не можуть виконувати замовлення. Зазвичай це відсутність натхнення, стан здоров’я, відпустки, дефіцит матеріалів або й узагалі припинення рукодільної діяльності, а також затяжне мовчання. Навряд чи Семена Петровича із Нової Каховки хвилюють ваші творчі кризи, відсутність ідей, сімейні обставини, чи, навпаки, велика кількість передсвяткових замовлень, через які ви не в змозі виконати його індивідуального замовлення. У такому разі варто створювати відразу кілька екземплярів, повідомляти про можливі труднощі в описі, деактивувати роботу чи припинити співпрацю з майданчиком продажу. Як правило, у відгуках таких рукодільників з’являються негативні коментарі, які згодом суттєво впливають на продаж. Тому будьте уважні до своїх клієнтів.
«Що воно таке і з чим його їсти». Одна із найбільш делікатних проблем реалізації виробу handmade – його непрактичність. На перший погляд, не завжди зрозумієш, яке застосування знайти речам. Приклади таких робіт ви побачите чи не у кожній рукодільній спільноті – дивні органайзери, елементи декору, аксесуари. Тому перш, ніж взятися за роботу, дайте відповідь на питання: «Яка цінність виробу? Кому він знадобиться? Чи зрозуміє покупець його ідею? Чи, власне, існує попит на такі речі? Зокрема, чи актуально це у нашій країні?
Як ви можете розуміти із власного досвіду, це лише поверхневий огляд рукодільних помилок. Не сумніваємося, що ви також можете продовжити цей список. Будемо раді підтримати дискусію у коментарях.