Власники малого бізнесу, завантажені повсякденними проблемами, дуже часто не бачать за дрібницями головного. Особливо це помітно на прикладі людей, які створюють щось власними руками ‒ вони настільки захоплені творчим процесом, що їм часто не вистачає часу на маркетинг, продажі та планування.
Якщо ви впізнали себе або тільки починаєте власну справу і хочете уникнути помилок, ця стаття саме для вас! Ми підготували 11 найважливіших речей, на яких треба зосередитись для досягнення успіху в світі хендмейд.
1. Розробка системи
Вона допомагає структурувати багато речей, щоб вони працювали ефективно й злагоджено. Зараз багато творчих людей почнуть заперечувати. Що ж, це їх право, але ми запевняємо ‒ такий підхід необхідний, аби ваша справа перестала бути просто хобі, а почала приносити гроші.
Зробіть графік роботи на тиждень: це допоможе визначити пріоритети.
2. Технології
Почніть з аналізу технологій, які використовуються вашими конкурентами. Складіть список з 3-х або 4-х речей, що здаються ефективними, і поспостерігайте. Спробуйте аналогічні підходи в вашому бізнесі.
Можете навіть пройти певні курси, де вас навчать усім мудрощам та секретам.
3. Самоідентифікація
Немає нічого поганого в тому, щоб бути ремісником. Але в той момент, коли ви почнете продавати речі, які виготовляєте власноруч, ви автоматично станете власником бізнесу. Не важливо якого він розміру і скільки людей в команді, ви піднімаєтесь на новий рівень!
Визначаючи себе ремісником ви зводите на мінімум свій професіоналізм, як власника бізнесу ‒ до вас буде менше довіри, що, у свою чергу, позначиться на рівні продажів.
4. Інвестуйте в себе гроші
Причина, якою багато людей пояснюють чому вони не відвідують певні курси чи тренінги, є нестача грошей. Ось інший підхід. Не думайте, що витрачаєте гроші на тренера чи конференцію. Думайте про це, як про інвестицію в себе.
Відкладіть окрему суму, яку ви готові виділити на своє навчання: стартуйте з однієї події раз на декілька місяців, і ви дізнаєтесь щось нове, цікаве та заведете знайомства.
5. Розповідайте про себе
Багато хендмейдерів кажуть, що погано знайомі з маркетингом, тому що це виглядає як хвастощі. В певному сенсі це так. Але якщо ви пишаєтеся продуктами, який виготовляєте, і впевнені в тому, що вони коштують своїх грошей, у вас є всі підстави з гордістю розказати світові про свої вироби.
Поширюйте новини про себе. Ніхто не пропонує стояти з мегафоном на розі вулиць та цілий день кричати про себе. Але використовуйте свій природний шарм та можливі канали комунікації для реклами.
6. Оберіть свою нішу
Зосередьтесь виключно на виготовленні конкретної речі або лінійки. Зробіть це родзинкою свого бренду, і люди почнуть впізнавати ваші вироби й купувати їх, навіть, якщо поряд будуть аналоги.
7. Нові джерела доходу
Якщо ви знайшли й опанували свою нішу, і ваш бізнес твердо стоїть на ногах, можете подумати, як використати свій бренд для розкрутки нових продуктів, або про заміну тактики продажів.
Маленьке застереження: перш ніж розширюватись і вводити додаткові продукти, переконайтесь, що ваш основний виріб займає сильні позиції на ринку.
8. Ви ‒ це бренд
Зі зростанням бізнесу все більше людей захочуть ідентифікувати себе не просто з вашою продукцією, а й з вашим ім’ям. В певний момент часу ви та ваш виріб стануть одним неподільним цілим ‒ новим брендом.
Хендмейд майстри перебувають в унікальному становищі: коли клієнт бачить продукт, він також бачить автора. Скористайтеся цим, дозволяючи людям впізнавати вас. Виставляйте світлини, де ви в своїй майстерні, на ярмарку, з покупцями тощо. Використовуйте себе як особистість для просування продукції. Згодом, ви можете почати заробляти на популярності: стати спікером, блогером або тренером.
9. Залучайте родину
Якщо у вас є сім’я, вважайте, що в бізнесі ви вже не один. Вони можуть взяти частину роботи на себе: відправляти товари поштою, поповнювати запаси необхідних матеріалів та багато інших речей.
10. Знайдіть час для фітнесу
Неважливо, чи ви зараз у формі, чи ні ‒ заведіть корисну звичку: займатись спортом. Це допоможе очистити думки від зайвого, та розімне тіло після сидячої роботи.
11. Співпраця
Тепер найцікавіше! Ваш бізнес зростає ‒ зростають послуги, які ви пропонуєте. Наприклад, якщо ви ведете блог, ви мате інтелектуальну власність. Якщо у вас є соціальні мережі чи розсилка, є підписники. Придивіться до інших людей з аналогічним форматом діяльності, зв’яжіться з ними, допомагайте один одному: обмінюйтесь корисною інформацією та досвідом.
Заключне слово
Не намагайтесь вирішити та втілити в життя всі речі одразу. Почніть з тих, де ви в найслабшій позиції. Додавайте нову мету кожного місяця, і до цього часу наступного року, ви просунетесь як особисто, так і професійно, ваші доходи збільшаться, і ви отримуватимете ще більше задоволення від життя і бізнесу.