Як підприємець, котрий виготовляє та продає хендмейд продукцію, саме ви керуєте ціною товару. Вона включає час, що потрібен вам для створення продукту вручну з нуля, матеріали та багато інших речей.
Ця вартість є однією з багатьох причин, чому ви повинні бути особливо уважні обробляючи запити на знижку. Вони, у свою чергу, бувають в різних формах, але всі вимагають чіткої, активної та впевненої відповіді. Нижче наведені деякі приклади поведінки, які ви можете взяти на замітку.
Друзі та сім'я
Дуже складна ситуація, особливо, якщо друзі та члени сім'ї, які просять знижку, підтримують ваш бізнес. Коли люди допомагали й підбадьорювали вас, вам може здаватись, що ви зобов'язані зробити їм знижку. Це не так.
Те, що ви їм заборгували – це дружба, вдячність і підтримка. Але ви не повинні віддавати їм частину прибутку.
Кращий спосіб справлятись з такими проханнями – це створити правила і дотримуватись їх з самого початку без виключень. Раз ви вирішили запропонувати знижку друзям і родині, потрібно визначитися із колом цих самих «друзів» та «сім'ї». Це люди, з якими ви живете в одному будинку, або ж це перша дружина двоюрідного брата? Після цього встановіть чітку суму, яку ви готові скинути.
Якщо ж ви вирішили не робити знижки, не переглядайте своє рішення. У випадку, коли у вас є сайт або сторінка в соцмережах, попросіть друзів та родичів підписатись на оновлення, щоб бути в курсі акцій та спеціальних пропозицій.
Люди, які заявляють, що можуть зробити це самостійно
Я думаю ви хоч раз але виставляли свою продукцію на ярмарках. Тоді, ймовірно, зіштовхувались з людьми, які поводять себе приблизно так: підходять, роздивляються, бачать, що це ручна робота, і одразу ж починають випрошувати знижку, мотивуючи все тим, що точно такий виріб вони можуть легко зробити самі. Прикро таке чути, згодна. Але ви не повинні показувати, що ображені.
Натомість можете відповісти: «Я радий, що надихнув вас подумати про створення власних продуктів. Я теж колись дійшов такої думки й ось я тут, продаю свої вироби. Але крім всього іншого, це мій бізнес, і я не роблю знижки просто так. У мене є сезонні розпродажі або спеціальні пропозиції, так що…». І тут, якщо у вас є сайт та працює розсилка, пропонуєте клієнту залишити свою електронну адресу. Якщо сайту нема, даєте свою візитку із посиланням на соцмережі.
Розмову слід завершити словами «буду радий почути відгуки чи питання про будь-який з продуктів. Дякую».
Це лише нариси діалогу, який буде видозмінюватися в залежності від обставин та оточення. Перетворіть образу на комплімент і залиште контактні данні свого магазину. Якщо людина відмовилась – значить вона не належить до вашої цільової аудиторії.
Оптовики
Роздрібні торговці можуть отримати прибуток тільки у випадку, якщо продадуть ваш товар принаймні вдвічі дорожче, плюс доставка, якщо вони її оплачують. В результаті, у них є величезний стимул вибити з вас знижку. На перший погляд, пропозиція приваблива, оскільки хороші відносини з оптовими клієнтами можуть забезпечити продажі на багато років вперед. Але не дозволяйте їм скористатися вами.
Наприклад, якщо вартість доставки товару до оптовика з'їдає значну частину вашого прибутку – ви не можете її сплачувати. (Збільшення ціни на вироби, щоб покрити перевезення вантажу, може допомогти уникнути проблему). Так само, якщо ви встановили чітку ціну, щоб отримати прибуток від мінімальної покупки, не дозволяйте її понижати – окрім випадків, коли вся історія не принесе вам збитків.
Повторюсь, важко відхиляти запит кожного роздрібного торгівця, тому що він в перспективі може означати багато продажів. Але якщо така людина не хоче платити вашу ціну в перше ж замовлення, вона не захоче це робити й вдруге, і втретє.
Так само, як звичайні споживачі, оптовики люблять дізнаватись про спеціальні пропозиції або розпродаж, тому переконайтеся, що вони матимуть доступ до цієї інформації.
Користувачі соцмереж
Іноді ви будете отримувати прохання про знижку через свої торгові точки в соціальних мережах. Такі запити повинні бути оброблені з особливою ретельністю, тому що ваша реакція буде видна широкому загалу.
Перше, що потрібно зробити – це проаналізувати платформу звідки вам написали. У Twitter, наприклад, треба вмістити відповідь у 140 символів. Зразок: «Наші ціни зазначені на нашому сайті/сторінці в соцмережах (посилання). Підпишіться на новини та отримуйте повідомлення про акції. Дякуємо!».
Ця відповідь робить кілька речей. Перше – активне посилання на сторінку продукту. Друге – відмова у позитивній обгортці, що не завдасть шкоди вашій репутації.
У Facebook, Instagram та Вконтакте можна написати більше тексту, але основні принципи ті ж самі. І знову – не ображайтесь та не будьте агресивними. Перетворіть питання в можливість пропіарити себе та свій продукт.
Ще одна можлива реакція на будь-який з вище описаних випадків. Ви можете запропонувати подарунок при покупці мінімальної вартості, або інший стимул, щоб люди стали постійними покупцями. Важливо пам'ятати, що всі ці маленькі знижки складаються у величезні суми грошей. Вони вимагають додаткової роботи, з'їдають час і енергію.
А як ви ставитеся до людей, які просять знижку на ваш продукт?